عملکر ترموفیوز یخچال ساید بای ساید شارپ
نوشته شده توسط : lg

عملکر ترموفیوز یخچال ساید بای ساید شارپ

ترموفیوز یخچال ساید بای ساید شارپ یا فیوز حرارتی در همه یخچال‌ها وجود ندارد بلکه در یخچال‌هایی به کار می‌رود که از نوع نفراست یا بدون برفک هستند. این قطعه در این نوع یخچال‌ها از لازم ترین قطعات محسوب می‌شود و عمده‌ترین نقش آن در یخچال این است که دمای هیتر المنت نفراست را کنترل کند و مانع از آن شود که یخچال برفک بزند. همچنین وجود ترموفیوز در یخچال ساید بای ساید شارپ از خطر آتش سوزی یخچال فریزرهای نفراست می‌کاهد.

نحوه عملکرد ترموفیوز یخچال ساید بای ساید شارپ

پاسخ این پرسش این است که ترموفیوز در یخچال‌های نفراست در یک دمای معین می‌سوزد و به این ترتیب مانع از بروز مشکل در هیتر المنت یخچال و خود یخچال می‌شود. گفتنی است که محدوده‌ی دمایی که ترموفیوزها در آن عمل می‌کنند عمدتاً مابین ۷۲ تا ۸۲ درجه است.

چند نکته در ارتباط با ترموفیوز یخچال

۱- اتصال ترموفیوز با المنت به صورت سری است.

۲- تنظیم یک ترموفیوز هم به صورت دستی امکان دارد و هم به صورت اتوماتیک.

۳- در صورتی که ترموفیوز در یخچال ساید بای ساید شارپ بدون برفک وجود نداشته باشد خطر آتش سوزی افزایش خواهد یافت.

۴- پیشنهاد می‌شود به صرف آن که یخچال دارای ترمودیسک است آن را بدون ترموفیوز نگذارید. ترمودیسک تقریباً مانند ترموستات عمل می‌کند، به این گونه که آن هنگام که دما به منفی ۵ درجه برسد ترمودیسک اجازه می‌دهد که برق به هیتر برسد و در دمای مثبت ۵ درجه نیز جریان برق هیتر المنت نفراست توسط آن قطع می‌شود. وجود مشکل در ترمودیسک یخچال‌های بدون برفک همراه است با افزایش برفک و در نتیجه کاهش کارایی یخچال.

۵- البته وجود مشکل در ترموفیوز یخچال ساید بای ساید شارپ نیز افزایش برفک را در پی دارد چرا که به طور ساده اگر بخواهیم از مزیت ترموفیوز یا فیوز حرارتی بگوییم می‌توانیم به این نکته اشاره داشته باشیم که ترموفیوز موجب آب شدن برفک‌ها می‌شود.

ترموفیوز

حرف آخر

سعی شد در مورد چیستی ترموفیوز و نحوه‌ی عملکرد آن توضیحاتی داده شود. به خاطر داشته باشید که، همان گونه که در بالا نیز گفته شد، یخچال فریزرهای بدون برفک نباید فاقد ترموفیوز باشند و همچنین نباید از ترمودیسک به عنوان جایگزین ترموفیوز استفاده کرد. به صرف این که یخچال فریزر از ترمودیسک برخوردار است نباید از وجود ترموفیوز چشم پوشی کرد




:: برچسب‌ها: تعمیر لوازم یخچال , تعمیر و نگهداری یخچال , تعمیر یخچال با ضمانت , تعمیر یخچال در شهرک غرب , تعمیر یخچال در منزل , تعمیر یخچال شهریار , تعمیر یخچال گوهردشت , تعمیر یخچال نارمک , تعمیر یخچال هشتگرد , تعمیرات تخصصی یخچال , تعمیرات یخچال حرفه ای , تعمیرات یخچال صادقیه ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: